OAS årets modevarumärke

Modebranschens egna tidning Habit utnämnde Oliver Lundgrens OAS till årets modevarumärke. Juryns motivering för valet till årets modevarumärke Habit Fashion Awards är att Oas uttrycker en skön livsstilskommunikation för den globala konsumenten med mycket humor.

Oliver grundade Oas för tolv år sedan efter att han under en semesterresa till Barcelona fått idén att skapa lekfulla och annorlunda badshorts. Idag säljs de glada och stilrena badkläderna till hela världen.

– Vi jagar kräsna, globala kunder som det finns mer av utanför Sverige. 80 procent av vår försäljning är till utlandet.

På Södermalm finns både märkesbutiken och designstudion där plagg ritas till kunder på 22 marknader globalt. Badkläderna säljs via bland annat NK i Stockholm, Liberty i London och via den amerikanska hotellkedjan Four Seasons lyxresorter.

Största fokus har varit herrsortiment, men från och med december lanseras även en damkollektion som Oas har jobbat med i över ett och ett halv år.

Du kan läsa mer här!